Thursday, January 27, 2011

CNY 2011

Assalamualaikum reader(s)

semalam ibu aku bawak aku p rumah kawan ibu .. of course she's a chinese larh kann .. tengok , terawal lak kami p rumah dye .. hubby dye sempat cakap " pasal datang banyak awal ? raya belum lagi woo " .. haa .. camtu la .. act , ibu aku de operation next week .. so , ta dapat la nak p rumah dye .. ha , sebelum tu , nme auntie tu mi poo .. --> m not sure bout the spelling .. 

ade beberapa hiasan kat rumah dye yang menarik perhatian aku taw .. oke , meh kita view dulu oke ..




oke , kita mulakan dengan pokok limau neyh .. kata auntie tu , limau neyh bole buat ubat , tapi dye ta comfirm either buah neyh bole makan ke ta .. sebab kalau korang notice kan , dye macam limau kasturi , tapi bujur taw .. fyi , buah neyh kalau dah jatuh , dye ta kan tumbuh putik yang baru .. meants dat , kalau gugur semua buah limau neyh , tinggal daun je laa .. according to auntie mi poo , dye beli satu pasu neyh around RM40+ 



aku pun kepochi nak pegang gak kan .. haha .. auntie sempat cakap " amoi , yuu bukak itu angpau yuu mesti mara sama sye , itu tisu sye masuk dalam .. duit tarak .! letak duit esok pagi bangun sye tengok pokok hilang apa mcam amoi ? "  haha .. aku pun senyum je la .. giler kaw na letak duit kat pokok neyh ? luar rumah lak tu .. jangan cari kes derr ..!



oke , abaikan manusia kat bawah tuu .. berikan tumpuan penuh kat lampu atas tuu .. lampu tu dalam dye macam de chinese drawing taw .. uniknya , benda tu berpusing .. comey ouhhh .!! neyh pulak dye beli sebijik RM80+ ... aiyaaaa .! haha ..


banyak lagi yang de kat rumah dye , tapi neyh je la yang betul - betul menarik perhatian aku .. aku anggarkan besar budget dye kuarkan nak sambut cny neyh .. lantai baru buat , rumah superb cun weyh , baru renovate .. ta tengok pintu tandas dye lagi .. sebuah pinntu tuu harga RM200+ .. haihhhhh .. pintu  tandas aku relaks je kann .. tapi setiap inci rumah dye , mmg dye betul - betul jaga , sumpa bersih ..tu belum tengok jadual anak - anak dye kemas rumah .. dah la semua lelaki ..  rase tercabar gak la aku yang anak dara neyh .. :)) .. disiplin dorang memang tahap terbaek larhh .! 


p/s : kalau pintu tandas je da RM200+ , mangkuk tandas dye plak RM berapa ekh ??

No comments: