Friday, December 10, 2010

melangkah seiring perubahan

Assalamualaikum ..
heloo .. hellooo .. helloooo ... ( echoing ! )


actually . lama juga dah tak buka blog neyh .. siyesly outdated dalam semua benda .. yaa .. statement berbau loser ! disebabkan cuti panjang yang dah mula , aku tak tahu nak buat apa .. eleyh , macam la ak tak taw , kaw mmg tunggu cuti neyh dari kaw form 1 lagi kann ? tak sabar nak habiskan sekolah kan . kan kannn ? haa , aku mengaku la tuu .. dushh ! tumbukan yang padu lagi jitu atas pengakuan tuu .. aku rindu sekolah , rindu pakcik nan makcik kebun , rindu pakcik nan makcik kantin , rindu nak berebut newspaper nan kawan kawan , rindu dgn uniform aku yang 3 warna tu ! haha .. ikut suka aku je nak pakai apa , kjap pakai uniform prefect , jap pakai uniform biasa , jap pakai uniform khas untuk students RKA . sumpa rindu tak hingat !!

macam macam benda main kat palotak aku yang semakin sempit akibat dah lamee tak baca paper yang dibekalkan oleh sekolah kpd kelas kitorang neyh .kerja aku terperap je dalam bilik mengadap lappy .. keluar makan , tgk tb sat , amik wuduk , masuk bilik balik .. and the list go on ......................... =_="  .. nak taw pe yang aku fikirkan ? meh sini aku listkan bia semakin jelas , nyata , mudah , padat serta mutakhir untuk di baca ..
  1. lepas ni nak futher study dalam kos apa ? impian setinggi gunung nak berkhidmat untuk negara dalam nursing di tolak mentah - mentah oleh ibu ! selaku anak yang sangat bergantung dgn restu parents , terpaksa menggali lubang sedalam mungkin , masukkan cita - cita tuu , timbus semula dan tutup dengan lapisan konkrit !
  2. teacher sarankan ambil TESL ataupun dip. BI .. so far .. masih dalam pertimbangan .. parents pulak , suruh ambil pharmacy .. macam mana neyh ? kiri guru yang banyak membantu aku , kanan ibu bapa .. dan aku ? terus berfikir ...............................
  3. kene ambil kerja sambilan pulak , jaga anak - anak makcik .. yang ketiga baru lahir malam td .. around 8 pm .. hantamlah labuuu ! asalkan masyuuukk .. heee ~
  4. nak ambil ujian kmputer dulu ke , lesen kereta dulu ke ataupun handphone idaman ? aiyaa ! dari last paper time PMR aku tahan nafsu tgk fon tuu .. lama dah tunggu neyh .. banyaknya , mcm mana nak pilihh ? ( intonasi iklan oldtown ! )
  5. borang UPU , fasa pertama pun aku tak sentuh lagi .. tape - tape .. yang tuu bule deal nan aziera , the bff ! :))     
macam mana neyh ??? OMG ! aku memang selalu failed dalam buat keputusan ! qila , kaw seharusnya sedar bahawa kaw tak pernah buat keputusan sendiri . semuanya hasil pandangan dan dorongan orang laen ! padan mukaa kaww !!!

terus dan terus berfikir sambil memeluk Cik Ted seerat mungkin ! > Cik ted : bear yang dah lapuk pemberian org .. walaupun lapuk , kaw tetap menawan d mataku cik ted ! :))


         MOOD : =_=" .....  =_="

No comments: