Monday, December 27, 2010

last time we used to ...................

Assalamualaikum ..

masa aku tengah syok makan kepsi nasi goreng depan tb , tiba - tiba rumah aku bergegar dengan suara yang menggerunkan tangisan .. haisshh ! neyh mesti budak - budak  tu bergaduh tuu .. potong betul laa !! aku dengan penuh rasa tanggungjawab pegi la keluar tengok apa dah jadi .. 

aku : adik , mirul , knapa tuu ???
mirul : qadir neyh , mula dulu ..
adik : mirul neyh , ejek nama bapak org .. org tak ejek pn nama bapak dia !
aku : ????

* act , dorg tuu adik - beradik .. benda neyh pun bule jadi isu ? haihhh ! *

masa aku comel - comel dulu ( sekolah rendah ) rasa macam dah jadi 1 tradisi panggil nama bapak kann .. rasa macam dah habis hebat la bila sebut nama ayah org laen .. mula la sesi membedil nama ayah masing - masing .. aku panggil nama ayah kaw , kaw panggil nama ayah aku .. lama - lama bergaduh .. sok pagi pergi sekolah elok balik . ceyhhh ! tak matang betul !

**************************************************************************************************************************

masa neyh aku dekat dapur , tengah siapkan sarapan .. datang la 2 orang budak tuu kat aku nak mintak sarapan .. masa tu , aku tengah cabut jagung .. cabut ??? betul ke istilah tuu ? hantamm ! * ceraikan jagung tuu satu - satu daripada tongkol dye *  . mula lah sesi membodek ---->

mirul : kak qila , nak jagung !
adik : mirul , amik banyak - banyak , letak dalam plastik , bule bawak masa maen basikal
aku : haa .. nah ! jangan tumpah - tumpah tw ..
mirul : oke ! -------> tuu pn cakap lepas dah keluar pintu , caitttt !

------------------------------------------------------------- 5 minit lepas tuuuu ... -------------------------------------------------------------------


aku : laaa .. kenapa neyh ? 
mirul : tumpah , qadir buat ! 
aku : da tuu , kenapa pijak jagung tu ?
mirul : kene pijak , kalau tak nanti syaitan makan .. * sambil pijak dan pijak dan pijak dengan penuh semangat ! *
aku : laa ?

haa , neyh pun jadi masa zaman aku kecik - kecik dulu .. bila tengah makan ramai - ramai tuu , tiba - tiba kalau makanan jatuh , masing - masing keluarkan skill ala - ala jaguh lompat kijang Malaysia kann .. selalunya benda neyh jadi time kalau makanan yang jatuh tuu junkfood . honestly speaking , sampai sekarang aku dok fikir , betul ke makanan tu nanti syaitan makan ? !@$#%$%$^$% -------> tapi sekarang dah matured , tak pijak - pijak makanan tuu dah . hahahahaha ---> evil laugh !


**************************************************************************************************************************

tadi ade orang datang rumah aku . bila org datang rumah , meants budak - budak neyh la seronok . de je RM yang masuk .. aku tanya la budak - budak tuu , nak beli pe duit banyak - banyak tuu ? nak beli flash & dash .. perghh ! aku pun fikir laa .. budak sekarang nak maen plasticine pun nak playdoh kan .. doll nak barbie , game nak psp .. aku dulu lepak je maen plasticine 20 sen tuu .. maen mak - mak pakai daun bagai , maen pondok - pondok real punya , sampai bertanda bahu aku kene zink .. terbaekk larhhh kann !

ye laa .. zaman aku zaman sang kancil dengan sang buaya , arnab dengan kura - kura .. diorang sekarang zaman Harry Potter , Transformers . ceyhh ! angkuh betul .. =_=" .

No comments: