Sunday, December 26, 2010

keseronokan yang tak di sangka

Assalamualaikum and morning sumee !

macam biasalah la kan .. kalau aku update blog neyh , mestii menyuarakan kebosanan aku .. mesti korang bosan kan ... kalau blog neyh buleh bercakap , kompom dye cakap " stop la weyhhh ! ta de citer laen ke kaw nak tulis . bosan taw .. mencikk mencikk !! " . redha jela kann .. haha ..

oke la .. since sume family aku dah berkumpul kat rumah neyh , kalau makan aku rase macam kenduri kawin la pulak kann .. pinggan nan cawan nak basuh tingginya 1/3 ketinggian KLCC , kain nak jemur macam jemur baju 1/2 penduduk Malaysia , kemas rumah dalam sehari mau la 4 , 5 kali ! haishhh .. siyesly penat .. well , sebelum neyh dok asrama mana la penah wat benda - benda neyh suma kann .. setakat uruskan barangan sendiri la kann .. pinggan pun maen campak - campak je .. makcik - makcik tuu yang basuh .. perghhh ! haeven gilerk la kann ... bahagia ku rasa dijiwa ! haha ..

tapi bila dah duduk rumah , jadi housewife *belum kawin pun , sesuai tak istilah neyh ? hantam laa labu !* sepenuh masa neyh , aku la kene buat semua tuu .. walaweyhhh ! penat dye , ta yah dok kecoh laa ! but , something unexpected happened ! aku enjoy buat benda tuu semua .. pergghh ! miracle tuu .. kalau dulu ibu aku suruh jemur kain , 100000001 macam alasan aku bagi . aku memang benci jemur kain .. haha .. hodoh betul perangai anak dara kann .. aku prefer lagi lipat kain daripada jemur .. lipat kain bule enjoy - enjoy lipat depan tb , layan citer putera katak ! haha ..

tapi sekarang aku dah insaf daa .. kerja - kerja tuu semua ibu aku dah pencen daa . aku yang buat .. kecuali memasak .. tak berani lagi nak masak untuk kuantiti yang ramai .. tak sedap kunk sebulan jadi bahan ! maluu derrr .. setakat lyan tekak sendiri tuu , bereh laaa .. keji gilerr kann ..

however, siyesly aku enjoy buat kerja - kerja rumah neyhh .. tuu la yang aku maksudkan keseronokan yang tak pernah aku sangka .. kalau boleh dari aku celik mata , sampai aku pejam mata , semua aku nak buat .. hilang sikit bosan aku neyh .. rumah aku pun sehari 2,3 kali aku sapu .. geleng kepala ibu aku perhati .. siap perli lagi tuu , haa .. nanti dah dapat result , dah futher study jangan sampai lupa batang penyapu pulak yee .. derr , kaw - kaw ibu gwa perli ! sentap + makan dalam gwa .. 

lepas neyh sape nak gaji aku buat kerja rumah boleh laa .. gaji mestyy RM987+ sebulan tolak makan , minum dan tempat tinggal .. deal ?

2 comments:

amir zarif said...

anda telh ditag:)
http://amirzarif.blogspot.com/2010/12/segmen-jom-berkenalan.html

..: Cik Qila :.. said...

dah buat (: