Wednesday, March 30, 2011

wise people never stop learning.

Assalamualaikum reader(s)
Wats up peeps.?

lame ta hapdate. sebab pe.? sebab malas ta de mase. pe kaw buat sampai bz sangat ni qila.? kaw jage anak ke.? ye.! anak tekak. aku asyik nak makan je sekarang ni tau. tapi aku ta kisah. sebab badan aku susah nak naek. tengs God.! tapi kalau ta makan nasi dalam 3,4 ari sekilo turun.! ni aku tak suke.  wat the fishh aku merepek ni.? enaff then. -.-"

aku ingat lg dulu mase aku sekolah, aku mintak banyak duit ayah aku beli buku-buku akademik. especially naek form 4&5. memang habis kat aku je lahh kan. nasib baik ayah aku tak kisah. " tape, kalau beli buku, ayah tak kisah. beli lahh. asalkan jangan mintak yang bukan-bukan." c c, batape ayah aku mengharapkan aku menjadi seekor ulat bulu ulat buku. sampai sekarang aku pegang kata-kata ayah aku tu. tapi aku dah manipulasi sikit lahh. ta de beli buku-buku akademik ni dahh. rehat jap. haha. buku citer je yang aku kutip sepanjang aku jadi penganggur ni. sebelum tu, entry ni de bau-bau butter lahh dengan entry aku yang click.






alahhaaiiii. comelnya gamba. ta de yang lagi kecik ke qila.? ade ta ade ta.? -.-"
pic nih amik kat abg google. dye kedekut, bagi saiz kecik. bile besarkan nampak buruk gila buku ni. serammm.! kalau nak besarkan, klik je lahh kat gamba tu ye awk. :))
*alasan alasan alasan.!*


oke, sebenarnya aku baru habis baca "life's like that" ni. yang coffee break tales tu aku tinggalkan dulu. mai ulas sikit pasal buku yang aku dah baca ni. buku ni tak tebal sangat, 306 pages je. sesuai lahh bagi kelompok manusia macam aku yang bersifat siput sedut baca novel 700+++ pages. gile lahh. ak salute sape bace novel tebal-tebal dalam mase yang singkat.! then, fonts dye oke lahh. tak besar sangat, tak kecik sangat. haa. bab kandungan die aku suke. dia berkonsepkan realiti taw. tak macam sesetengah buku yang aku baca sebelum ni. drama sungguh. semua indah-indah. bile aku baca ni, macam-macam masalah manusia yang aku nampak. yelahhh. dulu dunia aku sekolah. kt sekolah masalahnya cuma ta siap homework jaa. mane nak fikir masalah dunia ni kann. baru aku macam perghh.! banyak gile masalah. tapi lek lahh. setiap masalah mesti de penyelesaiannya kan. chill man. chill.! XD . so, sape yang berhajat nak taw pe masalah yang menghantui anak watan ni, highly recommended on this book.! since its scene from Malaysian life, masalah orang malaysia je lahh yang Lydia Teh ni cuba sampaikan.

gosh.! sebenarnya aku dah berhajat tak nak melalut, merapu, merepek, membebel panjang-panjang. nak wt camne, nih lahh jadinya bile seorang talkative berhajat utk menjadi seorang yang amat solehah dan pendiam. u failed nur naqilah mohd isa.! eyh, pehal mention name penuh pulak ni.? ---> sajee.! -.-"

p/s: pasni paw duit ayah nak beli ujang pulak. agak-agak ayah bagi ta.? --> NEVER.!

No comments: