Sunday, March 6, 2011

TIPS MEMILIH KASUT

Assalamualaikum reader(s)

oke. oleh kerana kesuntukan masa dan hajat untuk menulis entry membuak-buak, maka terhasillah hapdate yg sangat ringkas.


moving on to our topic. anda seorang yang addicted dengan kasut. sini ade beberapa tips yang korang boleh tengok sebagai precaution sebelum membeli kasut.

antaranyaaa....


  • pemilihan waktu membeli kasut.  waktu yang paling sesuai adalah waktu tengahari dan petang. macam tepung yang dah kene uli la kan. kalau panas dia akan kembang kan. begitu gak dengan kaki kite. kalau beli sewaktu sebelum subuh, takut kalau pakai petang atau tengahari kaki kite akan menderita melecet. ouccchh.! sakitnyeee...
  • beli kasut yang boleh pakai untuk semua events. sangat bijak dan jimat kan. yang paling sesuai hitam ataupun putih. tapi aku tak berapa suka warna putih. sebab aku benci nak menjage hape-hape stuff berwarna putih.susah nak jage oke. jadi aku akan replace dengan warna cream. oke jgk kann.? hehe.
  •  beli kasut yang sepadan dengan kaki. jangan sebab nak jimat, beli saiz yang besar. bila berjalan, kasut tertinggal kat belakang. paling tepat, tak terlalu besar, dan tak terlalu kecil.
  • meronda-ronda disekitar kedai untuk memastikan kaki kite sesuai dan selesa dengan kasut tuu. kalau tokey kedai marah, jawab HAK PEMBELI. hehe.


oke. tu je la. semoga bermanfaat. nak keluar berjalan lak neyh. dhaaaa.~

No comments: