Saturday, March 12, 2011

climate change

Assalamualaikum reader(s).

semua sehat ta.? kalau tak sehat, biasa lahh tu. cuaca tak menentu sekarang kan. act, orang yang dok membebel ni pun tangah tak sehat. jadi, tak boleh hapdate panjang-panjang. jangan main hujan ye kanak-kanak. hee~

oke, FYI, dalam mase perubahan cuaca ni, macam-macam penyakit berjangkit mahupun tak berjangkit yang kita akan dapat. normal lahh tu kann. macam aku lak bila selsema, benda yang aku tak boleh na kawal adalah bersin. sakit hidung ouhh. rase cam nak tercabut je. tapi, paling paling aku tak suke bile rase nak bersin, dia ta nak keluar. haa. mula lahh rase tak selesa. oleh kerana aku seorang yang tak berapa naak bijak dalam menelan pil, maka, aku ade inisiatif laen untuk handle situasi mcam ni.

caraanya adalah aku akan makan gula-gula yang pedas dan berangin. pastikan mints yang dihasilkan oleh gula-gula tersebut paling dasyat sampai korang rase hidung yang selama neyh rase tersumbat, jadi lapang gile.! dengan tu, proses bersin akan menjadi lebih mudah. haa. senangkan.? tak perlu klinik, tak perlu ubat.







ni la yang aku telan bile aku selsema & tak boleh bersin. hasilnya, aku akan bersin 2-3 kali dalam mase 5 saat. hebat kann.? betul neyh, aku siap set timer lagi. haa. sile percaye dengan kadar segera.!





p/s : entry ni hanya untuk kaum yang kurang bijak dalam menelan pil. kalau yang laen nak try pn bule. :))

No comments: