Wednesday, April 18, 2012

BENCI TAHUU TAK.?

Assalamualaikum reader(s)

kalau korang review aku punya post dari mula sampai habis, aku bukanlah seorang blogger yang suka meletakkan kemarahan dan rasa tak puas hati dalam blog. aku bukan jenis yang nak bebel panjang panjang dalam blog pasal benda yang aku marah, lepas tu aku delete entry tu. tak.! tu bukan aku. tapi entry kali ni aku nak pecah tradisi. aku nak buat apa yang aku tak buat. biarlahh 1 entry aku cacat attitudenya. aku janji aku takkan padam entry aku yang bakal berbau longkang ni. aku janji.

setiap orang ada benda yang dia suka dan dia tak suka. sama macam korang, sama jugak macam aku. ye, aku ada buat salah, semua orang ada buat salah. aku ada angin sendiri, semua ada angin sendiri. aku mengaku aku cepat marah, aku cepat angin. tapi marah aku tak lama. aku benci kau hari ni, malamnya, atau esok pagi aku dah okayy dah. yang buat aku tak okay, bila tengok perangai annoying kau yang acah acah taknak tegur aku sebab kononnya sakit hati sangat dengan aku. so, read this sentences carefully, kalau kau nak masam masam muka kat aku pun, aku cuma akan cakap let her be. perangai aku, kalau aku ada masalah dengan sesapa, bila aku dah okay, aku akan tegur die balik. alah, bukan lama pn nak tunggu aku okay. tak pernah sampai 4,5 hari pun. tapi, bila sekali aku dah tegur, buat aku macam sampah, sampai bila bila aku tak tegur kau dahh. so, jangan pelik kalau sekarang aku dah tak tegur kau macam duluu. 

lumrah lah dalam berkawan. ada suka, ada duka. ada masam ada manis. ada ribut ada damai. ada panas ada sejuk. aku akui, aku pernah je selisih faham dengan sweetie pie, wanita hot, tapi alhamdulillah, bila dah berbincang, setel cara aman, everything backs to normal. tak sampai sehari pun bermasam muka. dalam bersahabat yang penting adalah respect. aku respect kau, kau respect aku. kau bagi longkang kat aku, aku bagi longkang balik kat kau. yeah, i know thats is normal kalau tak semua orang sukakan kita. at least, pleasee respect our friends eventhough she/he is our enemies.! tak salah mulakan sesuatu yang baik demi nak merapatkan balik yang terpisah. kawan 1 kelas, duduk 1 blok sampai bila nak bermasam muka.? sampai bila kau nak tahan hadap muka aku.? fikirkannn~

ramai antara kita kalau ada masalah, khayal dengan dunia sendiri. buat apa kat orang die tak sedar. tengah sakit hati dengan orang lain, kawan lain terlibat sekali. biasalahh, hati tengah membara. sometimes aku pun macam tu. tapi, again, pleasee peka dengan perasaan orang lain. orang lain panggil, tolonglahh jawab. we never know what they trying to tell us. maybe its important, who knows. kan. bila kita buat pekak haiwan je, mana nak tau apa yang orang nak sampaikan. okay, cuba kalau kita nak bagitau something kat kawan kita, bila kita panggil, die buat tak tau je. apa perasaan dia.? kalau aku, aku paling benci, menyampah kalau aku panggil banyak kali, tak menyahut. rasa nak..eishhh..nak cakap apa tak tahu. so, alert lahh dengan hati dan perasaan kawan. sometimes we have to gives and takes. as simple as that.

kalau nak ikutkan darah muda yang membara, aku nak tulis panjang lagi, biar lepas semua yang terbuku dalam hati aku selama ni, biar lapang dada aku. biar ringan kepala aku. biar mudah aku jawab exam nanti. tapi tu laa. aku kena jaga sensitiviti mereka. aku sayang semua kawan kawan aku. sumpahh.! mungkin yang buat kacaunya adalah aku yang lantang bersuara tentang benda yang aku tak suka. from the bottom of my heart, maaf kawan kawan :')


p/s: buatlah baik dengan semua orang walaupun orang buat DAJAL kat kita :) 


No comments: