Tuesday, January 25, 2011

aku tak paham ..

assalamualaikum readers ..

sebelum neyh , aku tgk msg neyh dalam blog org lain .. akhirnya msg neyh berjaya masuk ke dalam inbox ibu aku .. at first aku baca msg neyh macam penah tengok .. aku ingat ingat balik rupanya dalam blog seorang blogger neyh .. lantas aku baca sambil tersenyum bongkak kerana orang neyh ta berjaya na menipu aku .. neyh haa msgnya .. aku taip sejibik mcm yg dye send kat ibu aku ..

ni ayah guna fon polis, tolong bagi top up maxis RM50 ke nombor baru ayah 01281148*7 ayah lgi ada msalah kat balai police. ta payah call, sekejap bru ayah call.

oke , berdasarkan msg tersebut , aku dapat tgk beberapa kesalahan dye .. 

yang pertama : ejaan polis yang tak konsisten
kedua : ayah lgi ada msalah  --> knapa susun atur ayat mcm pertuturan org indonesia ?
ketiga : ayah ibu aku iaitu atuk aku , dah lame meninggal , cmne pulak buleh ade kt balai polis ??


tgk .. entah pehapa kan sender neyh .. lalu dengan beraninya , ibu aku reply :


ayah kat balai polis ? yang kami kebumikan 5 tahun lepas tu siapa ? bukan ayah ke ???


amik kaw sebijik ! terus tak balas dah .. haishh .. nak mintak kredit tak beragak .. tu la .. time subjek sivik , ponteng .. mane nak jadi manusia bermoral ? haihhh ....

No comments: